Voordelen meevaren op de Unicorn Experience Blogboot

Veel PR events zijn op uitnodiging van 1 merk. Met de Blogboot varen we met een groep bloggers op een boot waarbij zij (de noviteiten van) verschillende leuke merken gepresenteerd krijgen. Voorwaarde voor de deelnemers is dat zij hier een eventverslag met aandacht voor alle sponsors over schrijven en de nodige content plaatsen op instagram. We varen overigens op een elektrische boot: dus duurzaam event.

Voordeel voor jullie als merk is dat je:

  • Geen eigen event hoeft te organiseren (scheelt kosten en werk)
  • Relaxt kunt netwerken met de aanwezigen en natuurlijk vragen kunt stellen over hoe zij werken op een informele manier
  • Content op instagram kunt reposten (en blogberichten delen via bijvoorbeeld linkedin): dat scheelt zelf verzinnen én wat een ander over je roept is altijd waardevoller dan wat je zelf zegt
  • Contactgegevens ontvangt van de aanwezige bloggers om naderhand samenwerkingen te bespreken én om toe te voegen aan jullie persbestand
  • Flink wat mediabereik genereert!

Er gaan geen concurrerende merken mee en het verhaal achter jullie merk en inspireert de bloggers tot een mooi artikel.

Zelf op de boot presenteren is natuurlijk het leukste, dit kost 500 euro. Hierbij zit een publicatiegarantie, afgelopen jaar (in coronatijd met minder bloggers op de boot) was dat steeds minimaal 3000 euro aan mediawaarde.

Er zijn wat foefjes zoals kortingscodes voor lezers, interactieve presentatie op de boot en na afloop van het event een leuk persoonlijk mailtje (met persbericht en rechtenvrij beeld) die helpend zijn om er zoveel mogelijk uit te halen. Je zou je bijvoorbeeld een challenge kunnen organiseren waarbij de blogger met het leukste artikel bijvoorbeeld een jaarabonnement wint.

Uiteraard zijn er meer vaarten gepland, dus neem gerust een kijkje op de pagina met planning. Met 2 mensen aanwezig zijn als sponsor kan.

We kunnen als je mee wilt varen altijd nog even samen over brainstormen als je wilt, de vaart draait om de experience en het ervaren van jouw product. En voor jullie natuurlijk: vragen stellen aan de content creators op de boot over hoe zij graag samenwerken met merken.

Ik zou jullie er graag bij hebben op de boot!

Bekijk hier de pagina met vorige Blogboot events.